Acne

Tänkte skriva lite smink tips om man har acne.
Eftersom att jag lider av svår acne så har jag väldigt länge haft
problem när det gäller smink, speciellt foundation.
Ni som har acne vet att ANVÄNDER foundation när man har acne
eftersom att man vill ju täcka så mycket av finnarna som det
bara går.
Jag kan säga att jag har nästan provat alla slags foundation som
man kan komma på. Jag slutade leta efter nya märken då
jag en gång gick på en acnebehandling på spahuset här i örebro.
Den tjejen tipsade mig om I.D bare minerals.
Ni kanske redan känner till det men för er som inte gör det så
ska jag sammanfatta kort!
I.D bare minerals är ett mineral smink som ENBART består av
rena mineraler och INGA tillsatser förekommer.
Jag vägrade att tro att detta skulle fungera då jag hör samma skit från
varenda sminkkedja. Men jag ger inte upp och gav därför I.D en chans.

Gissa om jag blev förvånad då jag använde det första gången!!
Det var den bästa foundation jag någonsin använt och det som är så bra med
den är att :

- den är jätte lätt och luftig däför känns det inte som man har smink på sig
- den är dryg och det behövs inte mycket alls vilket gör att den håller längre.
- den täcker dom röda områdena i ansiktet. Det är ofta det som lyser, det är
inte själva finnen i sig utan det röda runt om den.


Den är lite dyrare än alla andra och ligger på strax under 400 kr men jag kan säga
att den är värd varenda krona. Eftersom att den håller länge så behöver man inte
köpa den så ofta vilket är ett stort plus!
För er som aldrig provet I.D förutom men blev sugen att göra det så tipsar jag er
att köpa "I.D bare minerals Try me kit" det är det "lilla" startpaketet och ligger runt
400kr. Det finns även det "stora" startpaketet . Det är såklart fler saker i den och den
ligger runt 1000 kr.

Det lilla startpaketet - try me kit innehåller en bort från I.D ( det är jätte bra om man har,
jag rekomenderar inte att använda en sminkborste från H&M för 20kr)
en foundation och transperant puder som man kan använda till att ha på dom ställena
som blänker i ansiktet.
Allt det är i resekit form. - alltså mindre än orginalen!

Det rekomenderar jag stort för att det ger en bra start för att komma in i det!

Jag har ialla fall upptäckt I.D bare minerals och jag älskar det!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0