day four in ystad

Hejsan!
Dagen har inte riktigt blivit som jag förväntade mig! Det skulle inte
alls bli bra väder idag, det skulle bli risk för regn men vi har haft 25
grader och nästan molnfritt hela dagen vilket har varit riktigt skönt.
Vi tog en tripp in till Trelleborg men stannade en stund i Smygehuk
innan. Smygehuk är ju som ni kanske vet Sveriges sydligaste udde.
Det är lite coolt när man står på bryggan vid vattnet och vet att man
inte kan komma längre ner i Sverige, att man är längst ner i hela Sverige!

När vi kom fram till Trelleborg så gick vi runt lite i en park där som man
nätan kunde förknippa med Stadsparken i örebro. ( fast stadsparken är
ju såklart finare!) Men det roliga var att det gick massor av hönor och tuppar
helt fria där i parken. Såg även än och en annan svan och en påfågel!
Satte oss och fikade på ett café och där fick vi vänta i en halvtimma innan
vi fick våra våfflor som vi beställt! Blev en aning arg kan man säga.

Hamnade även på någon galleria som jag snabbt undersökte. Kom då
självklart inte ut därifrån helt tom utan kom ut med ett linne rikare.

Nu Sitter jag här i lägenheten i Ystad och ska ta och lägga mig med mitt
pringles chipsrör och min choklad och titta på en film!

















Hahah, jag fick ett rejält skrattanfall idag när jag såg denna staty i parken
i Trelleborg! jag bara fick en stor nemo och ta-på-mig känsla över det hela!
HAHAHAHAHAHAHAHA












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0