Mietek - Jag Överlevde!

Det var verkligen en lång tid sedan som jag bloggade men nu
börjar det bli vår och därför tänker jag sätta igång att blogga igen! :D
Har verkligen inte varit peppad under vintern för att det inte ha hänt
så mycket men nu börjar våren närma sig så nu ska det äntligen bli
ändring på det.

Kan börja med att berätta att Mietek har varit på skolan idag och föreläst
om 2:a världskriget. Det var så himla roligt och spännande. Att han ska komma
är det som man verkligen längtar efter när man går i nian. Jag har varit
så nervös för att jag tror att han ska hinna att dö innan han hinner komma till
oss, jag menar gubben är faktiskt 83 år gammal men pigg som en nötkärna!!
Grät en skvätt också för hans skulle och hans dramatiska historia.
Jag har aldrig sett ca 100 - 150 nior sitta tysta och stilla i ca 2 timmar och lyssna
på hans historia. Det är egentligen helt fantastiskt! :D
Man fick även köpa hans bok som heter Jag Överlevde!  Jag köpte den och fick
den även signerad. Jag tog inte med mig boken hem eftersom jag valde att åka hem
men ska få den antingen i morgon eller nästa vecka!

Har hållt på sedan klockan 4 att stryka och sätta upp mina nya gardiner som jag
skulle ha bytt för ett tag sedan. Men jag har aldrig tid nu för tiden och när jag har
tid så orkar jag inte eller så är jag hos mamma.
Nu ska jag fortsätta med min gardin uppsättning.
<3

Kommentarer
Postat av: astrid

så himla hemska och fångade historier.

2010-03-11 @ 21:33:04
URL: http://astridpaulsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0